Stichting Anneke de Bruijn

Stichting Anneke de Bruijn is een erfgoedorganisatie die op basis van professionele vrijwilligers functioneert. Wij zetten ons in om de betekenis van cultuurhistorisch erfgoed onder de aandacht te brengen. Erfgoed zonder werkelijke betekenis mag wat ons betreft gesloopt worden. Alles om u heen is in wezen cultuur historisch erfgoed. Vanwege dit alledaagse karakter is het vaak voor de lokale bewoners niet meer speciaal en wordt de werkelijke waarde ervan onderschat. Het stond er immers altijd al! Toch is het dit erfgoed dat Asten tot Asten maakt. Brabant tot Brabant en Nederland tot Nederland. Stichting Anneke de Bruijn brengt u het plezier en de betekenis van dit erfgoed, zodat u zelf kunt beoordelen wat waardevol en wat niet waardevol voor u is. Erfgoed zijn wij immers zelf en is van ons allemaal!

Wij doen dit door het ondernemen van werkelijke acties zoals prijsvragen organiseren, mensen interviewen, een boek uitgeven, in gesprek gaan met de burger of bijvoorbeeld door het ondersteunen van erfgoedeigenaren bij hun erfgoed. Cultuurhistorisch erfgoed krijgt daardoor een meer praktisch gezicht. Uw gezicht!

Stichting Anneke de Bruijn helpt u betekenis te geven aan het verleden om zo vooruit te kijken in de toekomst. Wilt u meer weten over erfgoed, hebt u vragen over behoud of onderhoud, wilt u ons steunen bij het behoud van een leefbaar Asten? Met Stichting Anneke de Bruijn heeft u een vooruitziende blik op uw eigen toekomst!
Vragen of interesse? Neem contact met ons op via onze contactpagina.
Wij nemen dan snel met u contact op.