1. Bestuur
  2. Commissies
  3. Ambassadeurs
  4. Vriendenlijst

Guus Timmermans (66 jaar)

Geboren te Wouw

Voorzitter Stichting Anneke de Bruijn

Studie/Werk: universitair docent bouwtechnisch ontwerpen (TU/E) en daardoor betrokken bij verschillende herbestemmingsprojecten.

Foto Guus Timmermans

Erfgoed heeft alleen toekomst door ontwerpend te onderzoeken welk gebruik het beste past bij het erfgoed en hoe dit economisch rendabel kan gebeuren, zonder de culturele kwaliteit aan te tasten.

(Citaat: Janny Rodermond, directeur Stimuleringsfonds voor Architectuur)

Jan Kouwenberg (43 jaar)

Geboren te Nijmegen

Gehuwd met Ria Berkvens en heeft 3 kinderen.

Secretaris Stichting Anneke de Bruijn

Werkzaam als verpleegkundige bij Amaliazorg in Asten en lid van Brandweer Asten.

Foto Jan Kouwenberg

Ik zou graag in een dorp wonen waar de geschiedenis nog tastbaar aanwezig is.

Marjan van Griensven- Van Kemenade (54 jaar)

Geboren op de Emmastraat 62a te Asten

Gehuwd met HJJM van Griensven en we hebben samen 5 kinderen.

Penningmeesteres van de Stichting Anneke de Bruijn.
Initiatiefneemster van Cul de Sac

Foto Marjan van Griensven- Van Kemenade

Het is belangrijk voor de toekomst van Asten dat we het erfgoed koesteren.

Sandu Niessen (22 jaar)

Geboren te Amman, Jordanië

Bestuurslid Stichting Anneke de Bruijn

Studeert Ruimtelijke Planning in Wageningen en heeft verschillende ambities in de ruimtelijke ordening.

Foto Sandu Niessen

Asten heeft mij altijd geboeid. Het is jammer dat in de laatste vijftig jaar, en ook nu nog steeds in de laatste tien jaar veel gesloopt is in Asten. Dat heeft mij ertoe gebracht om in deze stichting te gaan.

Hendrik- Jan van Griensven (57 jaar)

Geboren te Deurne

Bestuurslid Stichting Anneke de Bruijn

Architect: hoewel ik reeds diverse erfgoed projecten op mijn naam heb staan ben ik als architect een modernist.

Foto Hendrik-Jan van Griensven

Cultuurhistorisch erfgoed is de voedingsbodem voor onze stedelijke vormgeving. Zij bepaalt uiteindelijk onze identiteit als Astenaar. Zij maakt dat onderscheid. Ze geeft richting aan de volgende stap en bepaalt daarmee onze toekomst. Ga daarom zinvol om met erfgoed en pas op dat het niet verloedert.

Commissies

Communicatie + PR:

Julia Verhaegh en Hendrik-Jan van Griensven

Verzorgen de opstelling tijdens exposities, de artikelen in de krant, voor de interne communicatie en ideeën voor het overbrengen van ons gedachtegoed aan de Astenaar en diverse instellingen. Daarnaast wordt door Julia en Harry Verdijsseldonk interviews afgelegd bij de oudere Astenaren zodat de verhalen van Asten niet verloren gaan. Ook verzorgt deze commissie de publicatie van het boek.

Onderzoek en Historie:

Ria Berkvens, Jan Kouwenberg en Sandu Niessen

Zij onderzoeken de archieven, bekijken de resultaten van onderzoeken om te achterhalen wat het verhaal is achter het pand of de plek. Tevens zorgen zij ervoor dat deze informatie naar buiten toe eenvoudig kan worden bereikt.

Events/Activiteiten:

Hendrik-Jan van Griensven

Deze commissie zorgt ervoor dat er op een ludieke manier erfgoed aan het voetlicht wordt gebracht of door het organiseren van presentaties. Ludiek kan op allerlei manieren: dit kan door het onkruid wieden bij Anneke de Bruijn, tot aan meedoen met de Carnavalsoptocht. Je kunt dus je eigen creativiteit aan de slag!

Als je mee wilt helpen in een van onze commissies – of je hebt een eigen idee voor een commissie – kom dan eens langs en neem contact op!

Ambassadeurs

De ambassadeurs zijn mensen die buiten onze stichting om zich inzetten voor onze doelen en missie.

Jos Gommans – Hoogleraar Koloniale en Wereldgeschiedenis en bestuurslid Stichting Behoud Kasteelerfgoed Asten

Herman Peeters – Neerlandicus en ex-ondernemer in diverse organisaties

Jan Heijligers – Docent en ex-bestuursvoorzitter Heemkundekring De Vonder

Hans van den Eerenbeemt – Management RABO Nederland in Eindhoven

Wil Hoebergen – RA Accountant en belastingadviseur BAA in Asten

Henk van der Zand – Evenementenbureau van der Zand BV

Vriendenlijst

Anneke de Bruijn draagt erfgoed een warm hart toe. Maar we denken dat veel meer mensen dit doen! U kunt daarom gratis lid worden van onze vriendengroep. Zo blijft u op de hoogte van allerlei evenementen en steunt u ons voor het herontwikkelen van erfgoed. Dit is dus geheel vrijblijvend. Meld u aan!