Boek

Het boek:

Eind vorig jaar (2013) merkten we als stichting dat er heel veel informatie ligt die nog niet naar voren was gekomen. Informatie zorgt voor een gefundeerde dialoog. Het boek zal bestaan uit vier onderdelen:
– essay’s
– interviews en verhalen
– de prijsvraag
– de toekomst

Allereerst komen er essay’s aan bod die door professionals geschreven zijn. Het doel is om een zo uiteenlopend beeld te geven over het Koningsplein 12, 14 en 16 vanuit het werkveld. Ze zijn allemaal geschreven vanuit een ander perspectief op het Koningsplein. Het is niet zo dat we alleen naar medestanders op zoek zijn, maar ook naar mensen die misschien zeer kritisch zijn tegenover wat wij doen.

Ten tweede worden anekdotes en verhalen verteld. De stichting heeft als startschot een presentatie gegeven in samenwerking met het verzorgingscentrum De Lisse om zo veel mogelijk anekdotes en verhalen op te tekenen voor toekomstige generaties.

Op de derde plaats worden de ideeën beschreven van de winnaars van de prijsvraag die we in samenwerking met Cul-du-sac hebben opgezet. De ideeën konden van alles zijn: van een gedicht of een verhaal tot een volledig uitgekiend plan voor Koningsplein 12, 14 en 16.

Als laatste wordt de toekomst beschreven…

Kortom het boek bundelt allerlei kennis om zo een beeld te geven van de situatie rondom Koningsplein 16, maar ook van Asten zelf.

Wanneer u interesse heeft voor een interview neem dan contact met ons op.