Wat doen we?

De stichting Anneke de Bruijn wil op een nieuwe manier mensen van erfgoed bewust maken. Wij hebben geen een stoffig imago, maar willen juist op een creatieve wijze mensen aan het denken zetten over ons erfgoed.
Onze oorsprong vind zich in het behoud en de herontwikkeling van Anneke de Bruijn. Dat lijkt niet heel spectaculair, maar daar komen veel zaken bij kijken. Kom maar een keer bij ons langs om dat te ervaren!

De stichting is veelzijdig. Er worden ludieke acties georganiseerd tot aan serieuze presentaties over het erfgoed van Asten. Voorbeelden kunt u vinden onder de ”projecten”.

Zoals u kunt zien staan we ook voor ander erfgoed in Asten, en zelfs Deurne.

Kennis vergaren, acties bedenken en DOEN! Dat is onze manier van werken. Voorbeelden zijn het inventariseren van persoonlijke herinneringen van oude Astenaren en als ludieke actie om het onkruid te wieden bij Koningsplein 12, 14 en 16. Daarnaast werken we samen met woningcoöperaties voor bouwkundige ondersteuning, is er een prijsvraag uitgeschreven, hebben we een jaarlijkse erfgoedprijs voor ieman die zich sterk heeft gemaakt voor erfgoed in Asten, zoeken we steun bij de overheid voor erfgoedprojecten in Asten, ondersteunen we particulieren en organiseren we events en avonden rondom actuele thema’s en wordt er historisch onderzoek gedaan in samenwerking met de Heemkundekring De Vonder. Ook zijn we van plan om excursies te organiseren, rondleidingen te geven en natuurlijk kan af en toe een borrel niet ontbreken. Actief in Asten dus!