Uitgewerkt plan Locatie Anneke de Bruijn

Na alle andere initiatieven die er zijn geweest ligt er momenteel een concreet uitgewerkt plan voor de invulling van Anneke de Bruijn, ofwel Koningsplein 16. Horecaman Guus Knoops en Architect en bestuurslid van Stichting Anneke de Bruijn, Hendrik-Jan van Griensven, hebben de handen ineen geslagen om het project op te zetten. Wij als stichting samen met Guus Knoops willen een café, restaurant, kleine bierbrouwerij en ongeveer 10 appartementen voor starters laten bouwen. Dit vergt waarschijnlijk een investering van 1,3 miljoen euro. Knoops, tevens bekend als uitbater van zaal Eijsbouts in Ommel, wil zo spoedig mogelijk in dialoog met de gemeente.

Zo’n anderhalf jaar werkt hij al samen met Van Griensven. Er ligt een stedenbouwkundig plan en een berekening van hoeveel het kost om het complex financieel draaiende te houden. Er kan nog veel bijgeschaafd worden aan het plan.

Belangrijk is het idee om Koningsplein 16 te behouden voor de toekomst. Haaks op die panden staat een rij kleinere, appartementen  voor jongeren. Zij zouden het pand van Anneke kunnen gebruiken als soort woonkamer.

Alles is onderzocht en het kan. Mocht het hier niet lukken dan zou Knoops ergens anders een dergelijk project willen starten. Dit is immers de horeca van de toekomst.

K16 2 K16 1 K16 5 Project

Posted in Projecten.